function arguments(a, b); (a i b to argumenty) | Argumenty |
var a = b * 3; grupa słów, liczb oraz operatorów mających na celu wykonanie jakiegoś zadanie | Polecenie (statement) |
b / 3 / b * 3 / = / (Przyklad: a = b * 3;) | Wyrażenia (expressions) / zmiennej / literalnej wartości / arytmetyczne / przypisania |
data =1; data =2; data="kebab" | Dynamiczne typowanie - przypisywanie wartości przechowywanych zmiennych pdoczas dzialania prog. |
int, string, bool, null itp. | Typy zmiennych, typy proste- podstawowe warości jak liczba, tekst itp. |
let obj = new Object(); mają właściwości o określonej wartości oraz funkcje | Typy złożone (obiekty), |
class Car { public $color = "wlaściwość"; } | Właściwości |
num.toFixed(2) | przeksztalca liczbe na 2 miesjca po przecinku |
funkcja(imie, nazwisko) | parametry |
zmiennosc / niezmiennosc danych np stringa nie da sie zmienic jest niemutowalny | Mutowalnosc / Niemutowalnosc |
i++, i-- | inkrementacja / dekrementacja |
boolean, string, number, undefined, null, symbol | prymitywy |
Referencją nazywamy zmienną, która wskazuje na obiekt. | referencja |
{ jestemZmienna = "xD"} jest w srodku tu gdzie piszemy akurad | lokalna zmienna |
wzorzec, który opisuje określony tekst do wyszukania | wyrażenia regularne |
'=' / '++' np: a++ / Trojargumentowy = (age >= 18) ? "dorosly" : "nieletni" | operator |
let c = +"27"; let d = -"25"; let e = void 0;| zwroci inta 27 lub -25 void daje undefuned | Operatory jednoargumentowe: Unary |
== != = > < | Operator relacyjny |
<ul><li><div><p> itp. | element |
dokumentacja | api |
Zakres lokalny np. w funkcji / globalny | Scope |
let b = createPane("Kappa", 24); | literal obiektu |
function Bar() {} | let xD = new Bar(); | konstruktor(nie wolno uzywac do tego '=>') |
MYAPP.xD | prefix |
Wzorce projektowe | Wzorce projektowe |
funkcja odwoluja sama siebie | rekurencja |
src="" / onClick="" / id="" / width="" | atrybuty |
let Car = new Car('yellow'); | Instancja |
kappa = kappa2 | wyrażenie przypisania |
a = 10; var a; | hoisting |