Dziecko jest nadpobudliwe | - |
Dziewczynki są bardziej wrażliwe od chłopców | - |
agresywne dziecko będzie agresywnym dorosłym | - |
zadania psychologii rozwoju | - |
filogeneza | - |
antropogeneza | - |
ontogeneza | - |
przedmiot zainteresowania psychologii rozwoju, to? | - |
Okres prenatarny omówic | - |
Procesy poznawcze to? | - |
Periodyzacja rozwoju, okresy rozwoju? | - |
definicja rozwoju w pełnym cyklu życia | - |
Co to jest ZMIANA? + rodzaje zmian | - |
Praksje? | - |
Zmiany rozwojowe (wg Helen Bee) | - |
efekt kohorty | - |
badania podłużne | - |
Zmiany dotyczące procesów psychicznych (wg Flavella) | - |
sekwencja | - |
dodawanie | - |
substytucja | - |
mediacja | = |
inkluzja | - |
modyfikacja | - |
tempo i rytm rozwoju - def | - |
akcerelacja | - |
krytyczne okresy w rozwoju dzieci (przyczyny) | - |
okresy sensytywne + przykłady | - |
teoria przywiązania | - |
style przywiązania | - |
Koncepcja rozwoju psychicznego jako wypełnienie zadań rozwojowych(zalożenia+Przedstawiciel) | - |
3 źródła zadań rozwojowych | - |
zadania rozwojowe w ciągu życia | - |
czynniki rozwoju psychicznego | - |
koncepcje jednoczynnikowe | - |
biologizm | - |
empiryzm | - |
teoria konstruktywna | - |
czynniki rozwoju Piageta | - |
asymilacja | - |
akomodacja | - |
struktury wewnętrzne | - |
stadia rozwoju poznawczego Piageta | - |
rodzaje reprezentacji symbolicznych | - |
cechy myślenia przedoperacyjnego (wymień) | - |
egocentryzm | - |
animizm | - |
centracja | - |
decentracja | - |
inne nazwy myślenia dziecka w okresie przedoperacyjnym | - |
rozumowanie transukcyjne | - |
podobieństwo Wygotskiego do Piageta | - |
różnica Wygotskiego i Piageta | - |
konstruktywizm społeczny | - |
interioryzacja | - |
strefa najbliższego rozwoju | - |
koncepcja Wygotskiego w edukacji | - |
rusztowanie | - |
przykłady postępu rozwojowego w przetwarzaniu informacji | - |
reprezentacja poznawcza (pojęcie, tworzenie, rodzaje, rozwój) | - |
jak reprezentacje poznawcze omawiał Piaget | - |
funkcja symboiczna | - |
obrazy umysłowe | - |
Bruner | - |
3 systemy reprezentacji poznawczej | - |
rozwój reprezentacji wg Brunera | - |
badania - szachy | - |
skąd bierzemy dopoiwedzi na pytania typu: czy on mnie lubi, jak mamusia zareaguje na podarte spodnie | - |
zmiany zachodzące wraz z wiekiem w postrgeniau ludiz | - |
fałszywe przekonanie | - |
po co tworzy się pewną teorię umysłu | - |
teoria umysłu co to? | - |
celem tworzenia teorii umysłu jest? | - |
zmiany rozwojowe w teorii umysłu | - |
do czego potrzebne są teorie umysłu? | - |
dzieci autystyczne nie tworzą... | - |
giętkosc poznawcza | - |
różnica między myśleniem dziecka a dorosłego ma charakter (ilościowy/jakościowy) | - |
pojęcie DOMENY | - |
modularyzacja | - |
skrypt | - |
redeskrypcja reprezentacji | - |
prototyp | - |