| Dziecko jest nadpobudliwe | - |
| Dziewczynki są bardziej wrażliwe od chłopców | - |
| agresywne dziecko będzie agresywnym dorosłym | - |
| zadania psychologii rozwoju | - |
| filogeneza | - |
| antropogeneza | - |
| ontogeneza | - |
| przedmiot zainteresowania psychologii rozwoju, to? | - |
| Okres prenatarny omówic | - |
| Procesy poznawcze to? | - |
| Periodyzacja rozwoju, okresy rozwoju? | - |
| definicja rozwoju w pełnym cyklu życia | - |
| Co to jest ZMIANA? + rodzaje zmian | - |
| Praksje? | - |
| Zmiany rozwojowe (wg Helen Bee) | - |
| efekt kohorty | - |
| badania podłużne | - |
| Zmiany dotyczące procesów psychicznych (wg Flavella) | - |
| sekwencja | - |
| dodawanie | - |
| substytucja | - |
| mediacja | = |
| inkluzja | - |
| modyfikacja | - |
| tempo i rytm rozwoju - def | - |
| akcerelacja | - |
| krytyczne okresy w rozwoju dzieci (przyczyny) | - |
| okresy sensytywne + przykłady | - |
| teoria przywiązania | - |
| style przywiązania | - |
| Koncepcja rozwoju psychicznego jako wypełnienie zadań rozwojowych(zalożenia+Przedstawiciel) | - |
| 3 źródła zadań rozwojowych | - |
| zadania rozwojowe w ciągu życia | - |
| czynniki rozwoju psychicznego | - |
| koncepcje jednoczynnikowe | - |
| biologizm | - |
| empiryzm | - |
| teoria konstruktywna | - |
| czynniki rozwoju Piageta | - |
| asymilacja | - |
| akomodacja | - |
| struktury wewnętrzne | - |
| stadia rozwoju poznawczego Piageta | - |
| rodzaje reprezentacji symbolicznych | - |
| cechy myślenia przedoperacyjnego (wymień) | - |
| egocentryzm | - |
| animizm | - |
| centracja | - |
| decentracja | - |
| inne nazwy myślenia dziecka w okresie przedoperacyjnym | - |
| rozumowanie transukcyjne | - |
| podobieństwo Wygotskiego do Piageta | - |
| różnica Wygotskiego i Piageta | - |
| konstruktywizm społeczny | - |
| interioryzacja | - |
| strefa najbliższego rozwoju | - |
| koncepcja Wygotskiego w edukacji | - |
| rusztowanie | - |
| przykłady postępu rozwojowego w przetwarzaniu informacji | - |
| reprezentacja poznawcza (pojęcie, tworzenie, rodzaje, rozwój) | - |
| jak reprezentacje poznawcze omawiał Piaget | - |
| funkcja symboiczna | - |
| obrazy umysłowe | - |
| Bruner | - |
| 3 systemy reprezentacji poznawczej | - |
| rozwój reprezentacji wg Brunera | - |
| badania - szachy | - |
| skąd bierzemy dopoiwedzi na pytania typu: czy on mnie lubi, jak mamusia zareaguje na podarte spodnie | - |
| zmiany zachodzące wraz z wiekiem w postrgeniau ludiz | - |
| fałszywe przekonanie | - |
| po co tworzy się pewną teorię umysłu | - |
| teoria umysłu co to? | - |
| celem tworzenia teorii umysłu jest? | - |
| zmiany rozwojowe w teorii umysłu | - |
| do czego potrzebne są teorie umysłu? | - |
| dzieci autystyczne nie tworzą... | - |
| giętkosc poznawcza | - |
| różnica między myśleniem dziecka a dorosłego ma charakter (ilościowy/jakościowy) | - |
| pojęcie DOMENY | - |
| modularyzacja | - |
| skrypt | - |
| redeskrypcja reprezentacji | - |
| prototyp | - |