wordki.pl - nauka słówek
TU:rozporządzenie ministra- ROZDZIAŁY1-8
autor: zitao
teren zabudowyter leż w ot drogi, domin obsz o miejskich zas zag, wymag urz inf t, lub ob o takim zagosp
skrzyżowanieprzecięcie/połączenie dróg na jednym poziomie, zapewniające pełną/częściową możliwość w
w celu określenia wymagań technicznych i użytkowych wprowadza sięKLASY DRÓG
klasy dróg (7)A, S, GP, G, Z, L, D
Aautostrady
Sekspresowe
GPgłówne ruchu przyspieszonego
Ggłówne
Zzbiorcze
Llokalne
Ddojazdowe
drogi powinny miec parametry tech i użytkowe odp klasom: krajoweklasy A, S, GP i wyjątkowo klasy G
drogi powinny miec parametry tech i użytkowe odp klasom: wojewódzkieklasy G, Z i wyjątkowo klasy GP
drogi powinny miec parametry tech i użytkowe odp klasom: powiatoweklasy G, Z i wyjątkowo klasy L
drogi powinny miec parametry tech i użytkowe odp klasom: gminneklasy L, Di wyjątkowo klasy Z
usytuowanie drogiumieszczenie jej elementów w pasie terenu wyznaczonym liniami rozgraniczającymi w miejplzagospp/de
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:S: 1x2-
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:S: 2x240
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:S: 2x350
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:GP: 1x230
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:GP: 2x240
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:GP: 2x350
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:G: 1x225
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:G: 2x235
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:G: 2x345
!szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:Z: 1x220
!szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:Z: 2x230
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:Z: 2x3-
!szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:L: 1x212
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:Z: 2x2-
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:Z: 2x3-
!szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:D: 1x210
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:D: 2x2-
szer ul w liniach r nie powinna byc mniejsa niz:D: 2x3-
szer ul określona powinna być odpowiednio zwiększona jeżeli przewiduje sięumiesz wiekszej il pasow r, torowiska tra,ścieżek r,pasow/zatok post,pas ziel wys, urz odwodnien p
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:A: 1x2-
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:A: 2x260
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:A: 2x370
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:S: 1x230
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:S: 2x240
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:S: 2x350
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:GP: 1x225
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:GP: 2x235
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:GP: 2x345
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:G: 1x225
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:G: 2x235
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:G: 2x3-
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:Z: 1x220
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:Z: 2x230
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:Z: 2x3-
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:L: 1x215
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:L: 2x2-
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:L: 2x3-
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:D: 1x215
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:D: 2x2-
szer dr w liniach rozgr poza ter zab i nie przez pod zab nie powinna byc mniejsza niz:D: 2x3-
szer drog okresl w tab dot poza ter zab obejmują (5)jezdnie, pobocza, skarpy o wys 0,75m, rowy drogowe, pasy terenu za rowami, zg z przepisami
skrzyżowanie drogi klasy Z z drogą klasy L/D-narożne ścięcia linii rozgraniczających nie mniej10x10 (przy istniejącej zabudowie dopuszcza się 5x5)
skrzyżowanie drogi klasy L/D z drogą klasy L/D-narożne ścięcia linii rozgraniczających nie mni5x5
droga klasy A powinna miec powiązania z drogami klasyG i wyższych klas
A: odstępy między węzłami nie powinny byc mniejsze niż15 km, wyjątkowo 5 km (potrzeby funkcjonalno-ruchowe)
zabronione stosowanie na drodze klasy Azjazdów
A: odstępy między węzłami nie powinny byc mniejsze niż/w granicach/sąsiedztwie dużego miast-a5 km, wyjątkowo 3 km (potrzeby funkcjonalno-ruchowe)
GP powiązana z Z(wyjątkowo L)/wyższych: odstepy miedzy skrzyzowaniami/wezlami/ na terenie zabudownie mniejsze niz 1000 m (dopuszcza się 600 m)
G powiązana z nie niższej niż L: odstepy miedzy skrzyzowaniami/wezlami/ na terenie zabudowynie mniejsze niż 500 m (dopuszcza się 400 m)
Z powiązania ze wszystkimi: odstepy miedzy skrzyzowaniami/wezlami/ na terenie zabudowynie mniejsze niż 300 m (dopuszcza się 150 m)
w strefie zamieszkania szerokość pasa terenu przeznaczonego do ruchu pojazdów i pieszych powinnadostosowana do potrzeb; nie powinna być mniejsza niż wynika z warunków określ w przep dot dróg
szerokość pasa ruchu na drodze klasy A: poza t z3,75 (w szczególności na drodze o 2 pasmach ruchu na każdej jezdni i prędkości projektowej 120
szerokość pasa ruchu na drodze klasy A: na t z3,50
szerokość pasa ruchu na drodze klasy S: poza t z3,50 / 3,75 na jednojezdniowej drodze o prędkości projektowej 100 km/h
szerokość pasa ruchu na drodze klasy S: na t z3,50
szerokość pasa ruchu na drodze klasy GP: poza t z3,50
szerokość pasa ruchu na drodze klasy GP: na t z3,50 / 3,50-3,25 dopuszcza się w wypadku przebudowy/ remontu drogi
szerokość pasa ruchu na drodze klasy G: poza t z3,00-3,50
szerokość pasa ruchu na drodze klasy G: na t z3,50 / 3,50-3,25 dopuszcza się w wypadku przebudowy/ remontu drogi
szerokość pasa ruchu na drodze klasy Z: poza t z2,75-3,00
szerokość pasa ruchu na drodze klasy Z: na t z!3,50 / 3,50-3,25 dopuszcza się w wypadku przebudowy/ remontu drogi
szerokość pasa ruchu na drodze klasy L: poza t z2,50-2,75
szerokość pasa ruchu na drodze klasy L: na t z!3,00/!3,00-250 w zabudowie jednorodzinnej lub przy uspokajaniu ruchu
szerokość pasa ruchu na drodze klasy D: poza t z2,50-2,75 NA DRODZE 2PASOWEJ/3,50-3,00 na dr 1pas gdy szer utw części korony nie mniejsza od 5+mij
szerokość pasa ruchu na drodze klasy D: na t z!2,50-2,25 NA DRODZE 2PASOWEJ/!3,50-3,00 NA UL 1PASOWEJ NA ODC Z ZACH WZAJEMNA WIDOCZNOSCIA, MIJANKI
gdy pozwalają warunki miejscowe: długość odc prostego na drodze poza t z: prędkość projektowanajw:2.000 najm:500
gdy pozwalają warunki miejscowe: długość odc prostego na drodze poza t z: prędkość projektowanajw:2.000 najm:400
gdy pozwalają warunki miejscowe: długość odc prostego na drodze poza t z: prędkość projektowanajw:1.500 najm:350
gdy pozwalają warunki miejscowe: długość odc prostego na drodze poza t z: prędkość projektowanajw:1.200 najm:300
gdy pozwalają warunki miejscowe: długość odc prostego na drodze poza t z: prędkość projektowanajw:1.000 najm:250
promień łuku kołowego: drogi poza t z, przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pr projektowa 120750
promień łuku kołowego: drogi poza t z, przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pr projektowa 100500
promień łuku kołowego: drogi poza t z, przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pr projektowa 80300
promień łuku kołowego: drogi poza t z, przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pr projektowa 70200
promień łuku kołowego: drogi poza t z, przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pr projektowa 60125
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 5%: pr projektowa: 120-
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 5%: pr projektowa: 100-
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 5%: pr projektowa: 80-
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 5%: pr projektowa: 70-
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 5%: pr projektowa: 60140
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 6%: pr projektowa: 120-
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 6%: pr projektowa: 100-
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 6%: pr projektowa: 80250
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 6%: pr projektowa: 70170
promień łuku kołowego: drogi na t z: poch poprzeczne jezdni 6%: pr projektowa: 60120
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp60380
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp60250
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp60200
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp60160
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp60140
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp50!220
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp50!150
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp50!120
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp50!100
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp50!80!
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp40!150
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp40!100
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp40!75
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp40!60
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp40!50!
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp30!70
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp30!50
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp30!40
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp30!35
dr kl Z,L,D gdy z 1/2str jezdni krawężniki:promień łuku koł w pl przy pochyl poprz jezdni:pp30!30!
na dr kl D dopuszcza się zmniejszenie pr łuku w planie do20 m, przy kącie załamania trasy zbliżonym do 90*- do 12 m
promień łuku kołowego: drogi poza t z przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pp120750
promień łuku kołowego: drogi poza t z przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pp100500
promień łuku kołowego: drogi poza t z przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pp80300
promień łuku kołowego: drogi poza t z przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pp70200
promień łuku kołowego: drogi poza t z przy pochyleniu poprzecznym jezdni 7%: pp60125
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 5%: pp120-
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 5%: pp100-
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 5%: pp80-
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 5%: pp70-
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 5%: pp60140
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 6%: pp120-
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 6%: pp100-
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 6%: pp80250
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 6%: pp70170
promień łuku kołowego: na t z: przy pochyleniu poprzecznym jezdni 6%: pp60120
na ul kl Z,L,D chodnik może być usytuowanybezp przy jezdni/pasie postojowym
ul kl L/D w strefie zamieszkania moze nie miecwyodrebnionej jezdni i chodnikow
chodnik powinien miec szerokosc dostosowaną dodostosowaną do natężenia ruchu pieszych
szerokosc chodnika przy jezdni/pasie postojowym nie powinna byc mniejsza niz2m!, w wypadku przeb/remontu dopuszcza sie miejscowe zmiejszenie do 1,25 jesli wyłacznie piesi
szerkosc chodnika powinna byc odpowiednio zwiekszona jezelioprócz pieszych jest on przezdo sytuowania urz t, szczeg podpór znaków dr/slupow/drzew/wejsc+zjaz
szer chodnika odsunietego od jezdni/szer samodzielnego ciagu pieszego nie powinna byc mniejsza niz1,5m!, dopuszcza sie miejscowe zmniejszenie do 1m, jezeli przeznaczony wyłacznie do ruchu pieszych
dl chodnika usyt w ciagu przejsc dla piesz miedzy jezdniami/jezdnia a tor tram- nie pow byc mniejsza2,0m