| difference /difrens | różnica |
| whilst /łajlst | podczas, gdy |
| that /that | że |
| asking /asking | pytając, pytający |
| ask /ask | pytać, prosić |
| question /kłeszczyn | pytanie |
| answering /ansering | odpowiadając, odpowiadający |
| answer /anser | odpowiadać |
| tall and short (we use for people) | wysoki i niski (dla ludzi) |
| high and low (we use for things) | wysoki i niski (dla rzeczy) |
| non-specific /non-spesifik | ogólnie |
| specific /spesifik | konkretny |
| interrogative /interrogatiw | pytający (forma gramatyczna) |
| imperative /imperatiw | tryb rozkazujący |
| negative /negatiw | przeczący |
| positive /pozytiw | twierdzący |
| for example /for egzampl | na przykład |
| when /łen | kiedy |
| any /eni | jakiś taki, każdy, żaden |
| not any /not eni | żaden |
| none /nan | żaden , nikt |
| class /klas | klasa, pomieszczenie |
| classroom /klasrum | klasa, pomieszczenie |
| some /sam | kilka, trochę (w zadniach twierdzących) |
| any /eni | kilka, trochę (w zadaniach pytających i przeczących) |
| are there any books on this table? | czy tam są jakieś/kilka książki na stole? |
| przy pytaniu - How many - podajemy ilość lub - none | nie odpowiadamy słowem - some lub any |