wordki.pl - nauka słówek
programowanie C++ 01 ogólne
zmienne cyfroweint, short int, long int, long double, float
zmienne znakowechar, string;
wstrzymanie zegarasleep(...); <windows.h> podajemy milisekundy
ładowanie biblioteki#include <...>
rozpoczęcie programuusing namespace std;
biblioteka zmiany wielkości liter, transform<algorithm>, <string>, <cctype>
biblioteka czyszczenia i losowania<cstdlib>
biblioteka walidacji danych<cctype>
biblioteka pracy z plikami<fstream> <iostream>
funkcja prosząca o wpisanie znakugetchar(); getchar(); <conio.h>
biblioteka manipulacji wyświetlaniem<iomanip>
przypisanie wartości, sprawdzenie równości, nierówność=, ==, !=
AND, OR&&, ||
czyszczenie konsolisystem ("cls"); <cstdlib>
nazwa czasu systemowegoPOSIX
losowanie n liczbsrand(time(NULL)); liczba = rand()%n+1; <tmie.h> <cstdlib>
ile zajmuje komórka pamięci4B, 32b
wydłużanie miejsca na zmiennelong, long double (np. float)
ustawianie precyzji wyświetlaniasetprecision(...); <iomanip>
instrukcja wyboru, napisz całośćswitch(zmienna) {case 1: {...} break; default;} tylko int i char
typy pętli, opiszfor, while, do while
zakończenie programuexit(0); <stdio.h>
przykłady pętli nieskończonychwhile(true); for(;;);
zabezpieczenie wysypywania się przy switchuchar zamiast int, wybór: getch(); wszystkie switche jako apostrofy: case '1'
warunek walidacji zmiennejif (!(cin>>x)), jeżeli prawdą jest, że podana zmienna x zwraca wartość fałsz
strumień błęducerr<<"blad";exit(0);