Model Based Reasoning. | Skrypty jako metodę reprezentacji wiedzy stosuje się w metodologii |
dziedziczenia. | Sieci semantyczne posiadają własność |
systemach transakcyjnych. | Wiedza może być przechowywana i przetwarzana w |
zasadach logiki formalnej. | Rachunek predykatów jako metoda reprezentacji wiedzy opiera się na |
modelu konceptualnym systemu ekspertowego. | Rachunek predykatów nie jest metodą opisu wiedzy w |
opisie wiedzy strategicznej. | Wiedza o strukturze systemu jest zawarta w |
uogólnianie. | Generalną zasadą indukcyjnego uczenia się jest |
gotowe odpowiedzi. | System uczący się metodą "z nauczycielem" oprócz danych otrzymuje |
wykorzystuje funkcję entropii. | Algorytm Quinlana |
wybierany w operacji krosowania losowo. | Punkt cięcia jest |
systemów wspomagania decyzji opartych na analizie danych (data driven). | Metody eksploracji danych można włączyć do |
nie jest hurtownia danych. | Konieczną częścią składową systemu wykorzystującego techniki eksploracji danych |
narzędziem służącym do grupowania obiektów. | Funkcja dyskryminacyjna jest |
wchodzi w skład nurtu web usage mining. | Informacja o korzystaniu z serwisu, np. logów serwera http |
nie jest możliwe bez znajomościom odpowiednich prawdopodobieństw warunkowych. | Zastosowanie teorii prawdopodobieństwa Bayesa do oszacowania pewności konkluzji reguł |
jest możliwe bez znajomościom odpowiednich prawdopodobieństw warunkowych. | Zastosowanie teorii pewności do oszacowania pewności konkluzji reguł |
miara wątpliwości Pl i miara wiarygodności Bel. | Miarą niepewności w teorii Dempstera-Sheffera są |
stosuje się funkcję przynależności. | W teorii zbiorów rozmytych do oceny przynależności elementu do zbioru |
może przetwarzać wartości tylko numeryczne. | Sztuczna sieć neuronowa |
są inicjowane losowo. | Wartości wag neuronu |
oprócz wartości wyjściowych oczekiwanych odpowiedzi. | Uczenie się z nauczycielem wymaga posiadania |
oprócz sygnałów wejściowych spodziewanej wartości wyjścia. | Metoda Hebba nie wymaga podawania sieci |
nie jest wybierany losowo. | W metodzie uczenia rywalizacją neuron m* poddawany procesowi uczenia |
własność rekurencji. | L-system wykorzystuje |
programem autonomicznym. | Program agencki jest |
ma charakter niestabilny. | Zachowanie się automatu komórkowego |
warunków testu Turinga. | Obecnie projektowane chatterboty nie spełniają |
Alana Turinga. | Do prekursorów w zakresie rozwoju sztucznej inteligencji zalicza się |
Jaki element powstanie po procesie krosowania? 10010011 | W procesie krosowania biorą udział dwa chromosomy o następujących kodach: 11001101 i 00010011. |
zadań klasyfikacyjnych wykorzystano funkcję entropii. | W algorytmach C4.5 i ID3 zbudowanych przez Rossa Quinlana służących do rozwiązywania |
Elementy zbioru mogą należeć do zbioru jedynie ze współczynnikami 1 albo 0. | Dla teorii zbiorów rozmytych nieprawdziwe jest stwierdzenie: |
11001100 | Który z wymienionych chromosomów może powstać na skutek mutacji na chromosomie 11001101? |
uogólnianie. | Generalną zasadą indukcyjnego uczenia się jest |
drzew klasyfikacyjnych. | Algorytm C4.8 Rossa Quinlana jest zalicza się do następującej grupy metod |
na szachownicy N polowej aby się nie atakowały, najlepiej zastosować strategię: najpierw najleps | W przypadku zagadnienia N hetmanów (królowych) polegającego na takim rozstawieniu hetmanów na |
Wiele wejść jedno wyjście oraz wektor wag. | Pojedynczy neuron będący częścią sztucznej sieci neuronowej posiada: |
strategii ślepej. | Strategia z powracaniem jest przykładem |
W sieci semantycznej. | W której z metod reprezentacji wiedzy wykorzystywany jest bezpośrednio mechanizm dziedziczenia? |
Metoda Rosenblata. | Do metod uczenia się bez nadzoru wykorzystywanych w sztucznych sieciach neuronowych nie należy |
teoria chaosu. | Do metod umożliw. proces wniosk. Systemu Wspomagania Decyzji w warunkach niepewności nie należy |
krosowanie. | Algorytm genetyczny wykorzystuje następujące funkcje losowe: |
schematy blokowe. | Jako narzędzia opisu wiedzy strategicznej wykorzystuje się: |