wordki.pl - nauka słówek
słownik angielsko-polski
wybierz język nauki
angielski
wszystkie zestawy
moje zestawy
pomoc
login:
hasło:
załóż konto
iso 9001 2000
autor: szarotka
NAUKA
ukryj
ukryj
edycja
dodaj do moich zestawów
drukowanie
cel jakościprzedmiot starań lub zamierzeń w odniesieniu do jakości.
ciągłe doskonaleniepowtarzające się działanie mające na celu zwiększenie zdolności do spełnienia wymagań.
doskonalenie jakościczęść zarządzania jakością ukierunkowana na zwiększenie zdolności do spełniania wymagań dotyczących
działanie korygującedziałanie w celu wyeliminowania przyczyn wykrytej niezgodności lub innej niepożądanej sytuacji.
działanie zapobiegawczedziałanie w celu wyeliminowania przyczyn potencjalnej niezgodności lub innej potencjalnej sytuacji n
efektywność: relacja między osiągniętymi wynikami a wykorzystanymi zasobami
identyfikowalnośćzdolność do prześledzenia historii, zastosowania lub lokalizacji tego, co jest przedmiotem rozpatryw
juranstopień, w jakim określony wyrób spełnia potrzeby konkretnego nabywcy, 2) stopień w jakim określony
korekcjadziałanie w celu wyeliminowania wykrytej niezgodności.
naprawadziałanie wobec wyrobu niezgodnego aby uczynić go możliwym do przyjęcia do zamierzonego użycia.
niezawodnośćtermin ogólny stosowany do opisu gotowości obiektu i wpływających n nią czynników: nieuszkadzalność,
planowanie jakościczęść zarządzania jakością ukierunkowana na ustalanie celów dotyczących jakości i określające proces
Polityka jakościogół zamierzeń i ukierunkowanie organizacji dotyczące jakości formalnie wyrażone przez najwyższe kie
proceduraustalony sposób przeprowadzenia działania lub procesu
proceszbiór działań wzajemnie powiązanych lub wzajemnie oddziałujących, które przekształcają wejścia w wyj
przeróbkadziałanie wobec wyrobu niezgodnego, aby uczynić go zgodnym z wymaganiami.
skutecznośćstopień w jakim planowane działania są realizowane i planowane wyniki osiągnięte.
sterowanie jakościączęść zarządzania jakością ukierunkowana na spełnienie wymagań dotyczących jakości.
system zarządzania jakością: system zarządzania do kierowania organizacją i jej nadzorowania w odniesieniu do jakości.
system zarządzaniasystem do ustanawiania polityki i celów i osiągania tych celów.
zadowolenie klientapercepcja klienta dotycząca stopnia w jakim jego wymagania zostały spełnione.
zapewnienie jakościczęść zarządzania jakością ukierunkowana na zapewnienie zaufania, że wymagania dotyczące jakości będ
zarządzanie jakościąskoordynowane działanie dotyczące kierowania organizacją i jej nadzorowania w odniesieniu do jakości
wawak„Jakość należy traktować jako zakres spełniania wymogów użytkowników przez produkt, przy czym wymogi
kolmanStopień spełnienia stawianych wymagań.”
taguchiJakość jest tym, czego brak oznacza straty dla wszystkich.”
księga jakościdokument w którym określono system zarządzania jakością organizacji
zapis– dokument, w którym przedstawiono uzyskane wyniki lub dowody przeprowadzonych działań
weryfikacja– potwierdzenie, przedstawienie dowodu obiektywnego, że zostały spełnione wyspecyfikowane wymagania
walidacjapotwierdzenie, prze przedstawienie dowodu obiektywnego, że zostały spełnione wymagania dotyczące kon
natura produktu wymagania klienta mających zastosowanie wymagań, przepisówwyłączenia
praca zespołowa narzędzia i techniki poprawy system jakościtqm wg oaklanda
księga jakości plan jakości audit procedur i intrukcjidokumenty na audit
benchmarkingna porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo ze stosowanymi w przed
zadowolenie klienta zgodność z wymaganiami dot wyrobu właść i trned proc i wyrobówanaliza danych
wrzuć na fb
β27