średnica grafu | maksymalna odleglosc miedzy wierzcholkami | |
ekscentrycznosc grafu | maksymalna odleglosc od innego wierzcholka | |
promien grafu | minimalna ekscentrycznosc wierzcholka | |
obwod grafu | dlugosc najkrotszego cyklu elementarnego (gdzie nie powtarzaja sie wierzcholki) | |
wierzcholek centralny | wierzcholek o minimalnej ekscentrycznosci | |
spojnosc wierzcholkowa | ile wierzcholkow musimy usunac aby graf przestal byc spojny? k-spojny wierzch. gdy k <= K (l.spojnyc | |
spojnosc krawedziowa | ile krawedzi musimy usunac aby przestal byc spojny? | |
izomorfizm | grafy sa izomorficzne, gdy mozemy tak przyporzadkowac nazwy wierzcholkom, ze otrzymane grafy beda iz | |
wypisywanie wierzcholkow pre-order | wypisujemy pierwszy raz napotykajac | |
wypisywanie wierzcholkow in-order | wypisz wierzcholek majacy lewego syna drugi raz go napotykajac, kazdy inny pierwszy raz go napotykaj | |
wypisywanie wierzcholkow post-order | wypisujemy ostatni raz napotykajac | |
kod prufera | bierzemy LISC o najmniejszym numerze, usuwamy krawedz, zapisujemy rodzica | |
odkodowywanie kodu prufera | zapisujemy l. od 1 do n+2, ponizej kod. Znajdz min l jakiej nie ma w kodzie, polacz z wierzch., usun | |
DFS | docieramy tak gleboko jak sie da, minimalnie sie cofamy(zgodnie z numeracja) | |
BFS | lecimy we wszystkich kierunkach, po sasiadach | |
sprawdzanie acyklicznosci | jezeli w chwili odwiedzenia wierzcholka jego sasiad jest szary, to graf jest CYKLICZNY | |
sortowanie topologiczne | usun w. z kraw. o stopniu wchodzacym 0, zapisz na liste, jak sie nie da to znaczy ze jest cykliczny | |
znajdowanie spojnych skladowych | DFS, zapisz czas we/wy. zapisz liste od najpoz. wy., w tej kolejn. znow DFS. | |
liczba cyklomatyczna | liczba krawedzi dopelnienia dowolnego lasu rozpinajacego (bez cykli, zaw.wszyst. wierzch) | |
rzad rozciecia | liczba krawedzi w dowolnym lesie rozpinajacym | |
cykl fundamentalny | cykl utworzony przez dodanie jakiejkolwiek krawedzi nie nalezacej do lasu ropinajacego | |
rozciecie fundamentalne | usuwajac z drzewa fun. 1 krawedz, dzielimy wierz. na 2 rozl. zbiory. Kraw. ktore je lacza = rozcieci | |
algorytm Prima | (min drzewo rozp) dowolny wierzhcolek, i po nim idziemy po najmneijszych wagach | |
algorytm Kruskalla | (min drzewo rozp) wybieramy krawedzie o najmneijszych wagach az stworzymy drzewo | |
algorytm Dijkstry | (najkr. sciezka) | |