| średnica grafu | maksymalna odleglosc miedzy wierzcholkami |
| ekscentrycznosc grafu | maksymalna odleglosc od innego wierzcholka |
| promien grafu | minimalna ekscentrycznosc wierzcholka |
| obwod grafu | dlugosc najkrotszego cyklu elementarnego (gdzie nie powtarzaja sie wierzcholki) |
| wierzcholek centralny | wierzcholek o minimalnej ekscentrycznosci |
| spojnosc wierzcholkowa | ile wierzcholkow musimy usunac aby graf przestal byc spojny? k-spojny wierzch. gdy k <= K (l.spojnyc |
| spojnosc krawedziowa | ile krawedzi musimy usunac aby przestal byc spojny? |
| izomorfizm | grafy sa izomorficzne, gdy mozemy tak przyporzadkowac nazwy wierzcholkom, ze otrzymane grafy beda iz |
| wypisywanie wierzcholkow pre-order | wypisujemy pierwszy raz napotykajac |
| wypisywanie wierzcholkow in-order | wypisz wierzcholek majacy lewego syna drugi raz go napotykajac, kazdy inny pierwszy raz go napotykaj |
| wypisywanie wierzcholkow post-order | wypisujemy ostatni raz napotykajac |
| kod prufera | bierzemy LISC o najmniejszym numerze, usuwamy krawedz, zapisujemy rodzica |
| odkodowywanie kodu prufera | zapisujemy l. od 1 do n+2, ponizej kod. Znajdz min l jakiej nie ma w kodzie, polacz z wierzch., usun |
| DFS | docieramy tak gleboko jak sie da, minimalnie sie cofamy(zgodnie z numeracja) |
| BFS | lecimy we wszystkich kierunkach, po sasiadach |
| sprawdzanie acyklicznosci | jezeli w chwili odwiedzenia wierzcholka jego sasiad jest szary, to graf jest CYKLICZNY |
| sortowanie topologiczne | usun w. z kraw. o stopniu wchodzacym 0, zapisz na liste, jak sie nie da to znaczy ze jest cykliczny |
| znajdowanie spojnych skladowych | DFS, zapisz czas we/wy. zapisz liste od najpoz. wy., w tej kolejn. znow DFS. |
| liczba cyklomatyczna | liczba krawedzi dopelnienia dowolnego lasu rozpinajacego (bez cykli, zaw.wszyst. wierzch) |
| rzad rozciecia | liczba krawedzi w dowolnym lesie rozpinajacym |
| cykl fundamentalny | cykl utworzony przez dodanie jakiejkolwiek krawedzi nie nalezacej do lasu ropinajacego |
| rozciecie fundamentalne | usuwajac z drzewa fun. 1 krawedz, dzielimy wierz. na 2 rozl. zbiory. Kraw. ktore je lacza = rozcieci |
| algorytm Prima | (min drzewo rozp) dowolny wierzhcolek, i po nim idziemy po najmneijszych wagach |
| algorytm Kruskalla | (min drzewo rozp) wybieramy krawedzie o najmneijszych wagach az stworzymy drzewo |
| algorytm Dijkstry | (najkr. sciezka) |