| Najniższym poziomem w konstruowaniu wiedzy naukowej jest... | poziom konstruowania pojęć |
| Co to jest pojecie? | Pojęcie nie istnieje realnie.Istnieją w języku,w mowie,więc warun.rozw aparatu język. jest rozw |
| Warunkiem rozwoju myślenia jest... | opanowanie języka |
| Warunkiem rozumienia jezyka jest... | umiejętność dostrze pewnych cech dla tego pojęcia charakterystycznych. |
| Rozumiec pojecie możemy wtedy, kiedy... | potrafimy wyłonić konieczne a zarazem wystarczające cechy wspólne dla danej klasy przedmiotów. |
| Cechy, ktore określaja dane pojecie to | cechy istotne (CECHY KONSTYTUTYWNE)- ponieważ konstytuują, czyli tworzą pojęcie |
| Cechy indywidualne, przynależne tylko jednemu pojeciu to.. | cechy KONSEKUTYWNE. |
| Bledy przy konstruowaniu pojec | Często traktuje się pojęcia jako zbyt wąskie albo zbyt szerokie. |
| Zbyt waskie rozumienie pojec- | takie, które nie podaje wszystkich cech istotnych (KONTYTUTYWNYCH) |
| Zbyt szerokie rozumienie pojec- | w sposob nieuzasadniony oprocz cech konstytutywnych, zawiera jeszcze konsekutywne. |
| SAD | przekonanie, że zachodzi jakiś stan rzeczy. Rozumienie sądów zależy od rozum pojęć,które go |