Najniższym poziomem w konstruowaniu wiedzy naukowej jest... | poziom konstruowania pojęć | |
Co to jest pojecie? | Pojęcie nie istnieje realnie.Istnieją w języku,w mowie,więc warun.rozw aparatu język. jest rozw | |
Warunkiem rozwoju myślenia jest... | opanowanie języka | |
Warunkiem rozumienia jezyka jest... | umiejętność dostrze pewnych cech dla tego pojęcia charakterystycznych. | |
Rozumiec pojecie możemy wtedy, kiedy... | potrafimy wyłonić konieczne a zarazem wystarczające cechy wspólne dla danej klasy przedmiotów. | |
Cechy, ktore określaja dane pojecie to | cechy istotne (CECHY KONSTYTUTYWNE)- ponieważ konstytuują, czyli tworzą pojęcie | |
Cechy indywidualne, przynależne tylko jednemu pojeciu to.. | cechy KONSEKUTYWNE. | |
Bledy przy konstruowaniu pojec | Często traktuje się pojęcia jako zbyt wąskie albo zbyt szerokie. | |
Zbyt waskie rozumienie pojec- | takie, które nie podaje wszystkich cech istotnych (KONTYTUTYWNYCH) | |
Zbyt szerokie rozumienie pojec- | w sposob nieuzasadniony oprocz cech konstytutywnych, zawiera jeszcze konsekutywne. | |
SAD | przekonanie, że zachodzi jakiś stan rzeczy. Rozumienie sądów zależy od rozum pojęć,które go | |