| introspekcjonizm | nauka o świadomości , Wundt |
| psychologia postaci | pryzmat całości nad częścią |
| tw. behawioryzmu | Watson |
| zapominanie Freud tłumaczy | zapominaniem treści nieprzyj |
| pojemność pamiéci bezpośr | 7 +/-2 |
| typ pykniczny | Kretscher, temperament cyklotymiczny |
| teoria ról | Newcomb |
| ex. motywu deficytowego | głód |
| bodziec bezwar->>reakcja | bez uczenia się wywoł |
| prawo efektu | Thorndike |
| Wzmocnienie | to każde zdarzenie, które następując po określonym zachowaniu zwiększa prawdopodobieństwo wys |
| Wzmocnienie negatywne | reakcja pozwalająca uniknąć |
| psychologowie humanistyczni | nacisk na wolną wolę czł,,możliwości |
| faza faliczna | 3,5r |
| zeigarnik | niedokończ zad+ motywacja |
| komponent emocj leku | niepokój |
| sangwinik-wydzielina | krew |
| behawioryzm zajmuje sié | reakcjami |
| dáżenie do mocy | Adler |
| Jung, pierwiastki meskie | myślenie, wrażenia |
| teoria konstruktów osobistych-tw, | Kelly |
| Mádrzycki=postawa (skł) | wiedza, przekonania, uczucia, motywy(+ reakcje) |
| psychologia zajm sié | czynnościami czł+czł |
| gł. działy psychol | teoretyczna/stosowana |
| temperament wpływa na | styl, efektywność działania |
| z\spostrzeżenie= | proces psychiczny, odzwierciedlenie przedmiotów i zjawisk działąjących na receptory |
| organizacja spostrzegania | możliwości wyodrębniania tego, co istotne, na wykrywaniu związków w samym zjawisku, i porówna |
| nastawienie | gotowośc do reagowania w dany sposób, wpływ uprzedniego doświadcz |
| uwaga-rodz | mimowolna, dobrowolna |
| pamiéć krótkotrwała | operacyjna, przechowywująca elementy |
| hamowanie proaktywne | stary material zakłóca uczenie nowego |
| warunkowanie klasyczne-tw. | Pawłow |
| mnemotechniki | zasady jak zapamiętać |
| operacje umysłowe | analiza, synteza |
| Cattell-inteligencja skrystalizow | efekt ucz się, do końca życia wzrasta, test niewerbalny |