introspekcjonizm | nauka o świadomości , Wundt | |
psychologia postaci | pryzmat całości nad częścią | |
tw. behawioryzmu | Watson | |
zapominanie Freud tłumaczy | zapominaniem treści nieprzyj | |
pojemność pamiéci bezpośr | 7 +/-2 | |
typ pykniczny | Kretscher, temperament cyklotymiczny | |
teoria ról | Newcomb | |
ex. motywu deficytowego | głód | |
bodziec bezwar->>reakcja | bez uczenia się wywoł | |
prawo efektu | Thorndike | |
Wzmocnienie | to każde zdarzenie, które następując po określonym zachowaniu zwiększa prawdopodobieństwo wys | |
Wzmocnienie negatywne | reakcja pozwalająca uniknąć | |
psychologowie humanistyczni | nacisk na wolną wolę czł,,możliwości | |
faza faliczna | 3,5r | |
zeigarnik | niedokończ zad+ motywacja | |
komponent emocj leku | niepokój | |
sangwinik-wydzielina | krew | |
behawioryzm zajmuje sié | reakcjami | |
dáżenie do mocy | Adler | |
Jung, pierwiastki meskie | myślenie, wrażenia | |
teoria konstruktów osobistych-tw, | Kelly | |
Mádrzycki=postawa (skł) | wiedza, przekonania, uczucia, motywy(+ reakcje) | |
psychologia zajm sié | czynnościami czł+czł | |
gł. działy psychol | teoretyczna/stosowana | |
temperament wpływa na | styl, efektywność działania | |
z\spostrzeżenie= | proces psychiczny, odzwierciedlenie przedmiotów i zjawisk działąjących na receptory | |
organizacja spostrzegania | możliwości wyodrębniania tego, co istotne, na wykrywaniu związków w samym zjawisku, i porówna | |
nastawienie | gotowośc do reagowania w dany sposób, wpływ uprzedniego doświadcz | |
uwaga-rodz | mimowolna, dobrowolna | |
pamiéć krótkotrwała | operacyjna, przechowywująca elementy | |
hamowanie proaktywne | stary material zakłóca uczenie nowego | |
warunkowanie klasyczne-tw. | Pawłow | |
mnemotechniki | zasady jak zapamiętać | |
operacje umysłowe | analiza, synteza | |
Cattell-inteligencja skrystalizow | efekt ucz się, do końca życia wzrasta, test niewerbalny | |